وکیل الزام به تنظیم سند رسمی

قطعا می‌دانید که یکی از معتبرترین اسناد و مدارک برای اثبات مالکیت هرنوع مالی اعم از منقول و غیرمنقول، سند رسمی آن مال می‌باشد. به همین علت است که همه ما پس از آنکه مالی را از شخصی خریداری می‌کنیم،‌ سریعا به دنبال انتقال سند مالکیت آن می‌باشیم تا در آینده با مشکلات بزرگتری روبرو نشویم. حال گاهی پیش می‌آید که هریک از ما پس از انجام معامله و تنظیم قولنامه برای خرید هر مالی از جمله ملک، خودرو و…، طرف معامله حاضر به تنظیم سند رسمی نمی‌شود. حال در این صورت است که ناچارا باید به دادگاه مراجعه کرده و الزام وی به تنظیم سند رسمی را خواستار شویم. اینجاست که پای وکیل الزام به تنظیم سند رسمی به میان می آید.

وکیل امور کیفری

دعاوی مطرح شده در مراجع قضایی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می‌شوند. دعاوی حقوقی و کیفری از جهات مختلف با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند از جمله؛ نحوه شکایت، دادگاه صالح به رسیدگی،‌ روند دادرسی و…. اگر بخواهیم به طور کلی و عامیانه بگوییم، هرگونه اموری که نشأت گرفته از جرایم و مجازات‌ها باشد و به موجب آن جان، مال و آبروی شخصی به خطر بیفتد، دعوا از نوع کیفری می‌باشد. دعاوی کیفری به انواع مختلفی تقسیم شده و رسیدگی به این گونه دعاوی، مراحل و روند دادرسی مربوط به خود را به دنبال دارد. جهت حل‌وفصل امور کیفری به جهت اهمیت خاصی نیز که به همراه دارد، قطعا ضروری است که از یک وکیل خبره کیفری استفاده شود.

وکیل تصرف عدوانی

همان‌طور که می‌دانید، مسایل حقوقی و قضایی دارای پیچیدگی‌ها و همچنین اصطلاحات خاص مربوط به خود می‌باشد که گاهی تنها شخص وکیل یا متخصص در مسایل حقوقی از آن مطلع می‌باشد.‌ به همین علت صراحتا لازم است که هر شخصی جهت انجام امورات مختلف پرونده و روند دادرسی خود، حتما از یک وکیل خبره و کاردان دادگستری یا مشاور متخصص حقوقی بهره ببرد. دعاوی ملکی همچون سایر دعاوی مطرح شده در مراجع قضایی دارای پیچیدگی‌های مختص به خود بوده و علاوه‌بر آن انواع مختلفی را شامل می‌شود. تصرف عدوانی نیز یکی از دعاوی مربوط به امورات ملکی می‌باشد که پیگیری روند دادرسی آن نیازمند بهره‌گیری از یک وکیل تصرف عدوانی است.

وکیل مطالبه وجه چک

همه ما تا به حال با اسنادی چون چک و سفته سروکار داشته‌ایم و از اهمیت و کاربردی که در زندگی هریک از ما دارد تا حدودی باخبر هستیم. شاید در ابتدا کمی برایتان عجیب یا حتی غیرواقعی به نظر برسد اما به جرات می‌توان گفت، یکی از پرشمارترین دعاوی مطرح شده در مراجع مختلف دادگستری در ارتباط با اسنادی چون چک و سفته می‌باشد. اما به نظر شما علت آن چیست؟ چرا بسیار پیش می‌آید که افراد بر سر صدور چک یا دریافت آن از شخصی به مشکل برمیخورند؟ بله درست است. عدم آگاهی از بسیاری از قوانین و مقررات مرتبط با اسناد می‌تواند، بالاخره در جایی گریبانگیر ما شود. یکی از متعددترین دعاوی مربوط به چک نیز مطالبه وجه چک می‌باشد که در اینصورت، لازم است از یک وکیل مطالبه وجه چک برای حل مشکل استفاده کرد.