یک روانشناس روابط زن و شوهر که از علم و دانش و تجربه کافی برخوردار است می تواند یک دیدگاه عالی نسبت به زوایای این نوع رابطه برای هر یک از زوجین به وجود بیاورد و به آن ها این امکان را بدهد تا روابط عاطفی بینشان به درستی برقرار شود . برای درک بهتر روابط عاطفی بین زن و شوهر و پیامدهای احتمالی در صورت برقراری نادرست این نوع رابطه به مثال زیر توجه کنید :

زن و شوهری را تصور کنید که زن احساساتی و مرد زمخت و خشن و از نظر عاطفی سرد است . با وجود محبت های بسیار زن مرد هیچ گونه واکنش مثبتی نشان نمی دهد یا به عبارتی دیگر بهتر است بگوییم عدم آگاهی کافی از جوانب رابطه عاطفی باعث می شود کوچک ترین اهمیتی به آن ندهد و حتی ممکن است زن را تمسخر کند . به این صورت اون حس علاقه شدید که بین آن ها وجود داشت کم کم ضعیف شده و ممکن است در نهایت از بین رود .

حال فرض کنید مرد نسبت به روابط عاطفی بین زوجین حیطه کافی داشته باشد در این صورت به کوچک ترین رفتار زن پاسخ مثبت داده و علاقه شدید بین آن ها نه تنها از بین نمی رود بلکه ممکن است شدیدتر شود .

بنابراین با توجه به مطالب بالا درمی یابیم که یک روانشناس روابط زن و شوهر می تواند سبب پاسخ درست دادن به نیاز عاطفی زوجین شود و روابط عاطفی بین آن ها را تحکیم بخشد .

اگر برای مراجعه به روانشناس زوجین، مردد هستید، بهتر است بدانید که بهترین زمان برای دریافت مشاوره، زمانی است که مشکلات رابطه شما هنوز بزرگ نشده اند. بسیاری از درمانگران معتقدند که بهتر است زوجین در زمان آرامش رابطه به زوج درمانی مراجعه کنند. شما با کمک یک درمانگر می توانید چرخه های منفی را قطع کنید، آن چه را که باعث ایجاد اختلاف و فاصله می شود، کشف کنید و ارتباطی را که ممکن است احساس ضعف کند، بازیابی کنید. همچنین ممکن است در رابطه شما نشانه های قرمزی وجود داشته باشند که بهتر است برای حل آن ها از کمک های یک زوج درمانگر استفاده کنید.

مشاجرات و دعواها در مشکلات زناشویی :

یکی دیگر از اقسام رابطه زناشویی مشاجرات و دعواهای میان زن و شوهر می باشد. دعوای میان زن و شوهر یک امر بدیهی است و ممکن است در طول زندگی مشترک به وفور اتفاق بیفتد. این دعواها می تواند از تفاوت در سلیقه و یا فرهنگ زن و شوهر نشات بگیرد.

روانشناسی مشکلات زناشویی میان زوجین که زیرمحموعه ای از روانشناسی مشکلات زناشویی محسوب می شود با بررسی جوانب مختلف علل این مشاجرات و انواع آن ها در برطرف کردن این کشمکش هایی که میان زن و شوهر وجود دارد تاثیر به سزایی از خود برجای می گذارد.

اصولا دعوای میان زن و شوهر و قهر بین آن ها نباید برای مدت طولانی به طول بینجامد ، لذا توصیه می شود یکی از زن و شوهر پا پیش بگذارد و با یه عذرخواهی ساده به این ماجرا فیصله دهد تا نطفه اش وقتی تازه است از بین برود و در آینده به بحث و مشاجره های جدی تبدیل نشود. در اینصورت پایه های خانواده مستحکم تر می شود. اما اگر این قهر و دعوا به طول بینجامد و هریک از آن ها هیزم به آتش آن اضافه کند ممکن است این مشاجرات جدی شده و در نهایت به طلاق بینجامد.