سایت موزیک

موزیک های جدید و خاطره انگیز

۴ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

روانشناس روابط زن و شوهر

یک روانشناس روابط زن و شوهر که از علم و دانش و تجربه کافی برخوردار است می تواند یک دیدگاه عالی نسبت به زوایای این نوع رابطه برای هر یک از زوجین به وجود بیاورد و به آن ها این امکان را بدهد تا روابط عاطفی بینشان به درستی برقرار شود . برای درک بهتر روابط عاطفی بین زن و شوهر و پیامدهای احتمالی در صورت برقراری نادرست این نوع رابطه به مثال زیر توجه کنید :

زن و شوهری را تصور کنید که زن احساساتی و مرد زمخت و خشن و از نظر عاطفی سرد است . با وجود محبت های بسیار زن مرد هیچ گونه واکنش مثبتی نشان نمی دهد یا به عبارتی دیگر بهتر است بگوییم عدم آگاهی کافی از جوانب رابطه عاطفی باعث می شود کوچک ترین اهمیتی به آن ندهد و حتی ممکن است زن را تمسخر کند . به این صورت اون حس علاقه شدید که بین آن ها وجود داشت کم کم ضعیف شده و ممکن است در نهایت از بین رود .

حال فرض کنید مرد نسبت به روابط عاطفی بین زوجین حیطه کافی داشته باشد در این صورت به کوچک ترین رفتار زن پاسخ مثبت داده و علاقه شدید بین آن ها نه تنها از بین نمی رود بلکه ممکن است شدیدتر شود .

بنابراین با توجه به مطالب بالا درمی یابیم که یک روانشناس روابط زن و شوهر می تواند سبب پاسخ درست دادن به نیاز عاطفی زوجین شود و روابط عاطفی بین آن ها را تحکیم بخشد .

اگر برای مراجعه به روانشناس زوجین، مردد هستید، بهتر است بدانید که بهترین زمان برای دریافت مشاوره، زمانی است که مشکلات رابطه شما هنوز بزرگ نشده اند. بسیاری از درمانگران معتقدند که بهتر است زوجین در زمان آرامش رابطه به زوج درمانی مراجعه کنند. شما با کمک یک درمانگر می توانید چرخه های منفی را قطع کنید، آن چه را که باعث ایجاد اختلاف و فاصله می شود، کشف کنید و ارتباطی را که ممکن است احساس ضعف کند، بازیابی کنید. همچنین ممکن است در رابطه شما نشانه های قرمزی وجود داشته باشند که بهتر است برای حل آن ها از کمک های یک زوج درمانگر استفاده کنید.

مشاجرات و دعواها در مشکلات زناشویی :

یکی دیگر از اقسام رابطه زناشویی مشاجرات و دعواهای میان زن و شوهر می باشد. دعوای میان زن و شوهر یک امر بدیهی است و ممکن است در طول زندگی مشترک به وفور اتفاق بیفتد. این دعواها می تواند از تفاوت در سلیقه و یا فرهنگ زن و شوهر نشات بگیرد.

روانشناسی مشکلات زناشویی میان زوجین که زیرمحموعه ای از روانشناسی مشکلات زناشویی محسوب می شود با بررسی جوانب مختلف علل این مشاجرات و انواع آن ها در برطرف کردن این کشمکش هایی که میان زن و شوهر وجود دارد تاثیر به سزایی از خود برجای می گذارد.

اصولا دعوای میان زن و شوهر و قهر بین آن ها نباید برای مدت طولانی به طول بینجامد ، لذا توصیه می شود یکی از زن و شوهر پا پیش بگذارد و با یه عذرخواهی ساده به این ماجرا فیصله دهد تا نطفه اش وقتی تازه است از بین برود و در آینده به بحث و مشاجره های جدی تبدیل نشود. در اینصورت پایه های خانواده مستحکم تر می شود. اما اگر این قهر و دعوا به طول بینجامد و هریک از آن ها هیزم به آتش آن اضافه کند ممکن است این مشاجرات جدی شده و در نهایت به طلاق بینجامد.

۲۸ آبان ۰۰ ، ۱۴:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahar at

وکیل طلاق ارزان در تهران

طلاق درحقیقت یکی از تلخ‌ترین و تأسف آور‌ترین وقایعی است که ممکن است برای هر یک از زوجین رخ دهد. افزایش بی‌رویه آمار طلاق در کشورمان، علت‌های مختلفی داشته که معمولاً در ذهن تمامی افراد شکل و شمایل خوشایندی ندارد و همه ما با شنیدن خبر جدایی و طلاق هر زوجی در اطراف خود، شاید این اتفاق را کمی عجیب، ناپسند یا حتی اشتباه متصور شویم.

خوب است بدانید که با این وجود‌‌، گاهی تنها راه‌حل ممکن برای خاتمه دادن به وقوع بعضی اختلافات، مشکلات و حتی جلوگیری از وقوع بسیاری از مشکلات حادتر و بزرگتر در آینده برای زوجین یا فرزندانشان، جاری شدن صیغه طلاق بین زن و شوهر و خاتمه دادن به زندگی مشترک می‌باشد. به عبارت دیگر می‌توان گفت، گاهی باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کرد و به وقوع احتمالی بسیاری از مشکلات آتی خاتمه داد.

وکیل طلاق ارزان در تهران

اگر به دنبال وکیل ارزان برای طلاق توافقی میگردید موسسه حقوقی آوای وکیل در سریع ترین زمان و مناسب ترین هزینه این کار را انجام می دهد.

مراحل طلاق توافقی زن و شوهر

ابتدا یکی از طرفین درخواست طلاق را در دادگاه ذی صلاح مطرح میکند. دادگاه خانواده برای رسیدگی به این درخواست تشکیل می شود . برای طرح این درخواست دادگاه محل سکونت در صلاحیت دادرسی قرار میگیرد. در این دادگاه قاضی از طرفین میخواهد که دلایل خود را برای طلاق اعلام کنند و در نتیجه ی این سوال و پاسخ پی می برد که طلاق توافقی است یا خیر. گاهی نیز به صورت مستقیم از طرفین توافقی بودن طلاق را سوال می کند. در هر صورت پس ازتشکیل این دادگاه قاضی حکم مراجعه به مشاوره و داوری می دهد.

مشاوره توسط مشاور امور خانواده ی معتمد دادگاه صورت می گیرد . منظور از داوری وساطت افراد معتمد و نزدیکان طرفین است . در داوری اقربا طرفین طلاق اقدام به ایجاد صلح و سازش می کنند. در نهایت قاضی گزارش داوری و مشاوره مبنی بر عدم سازش را برسی می کند و در صورت تایید آن اقدام به صدور حکم طلاق توافقی زن و شوهر می کند.

البته پیش از صدور این حکم قاضی اقدام به تعیین و تکلیف مواردی همچون مهریه ، اجرت المثل ایام زوجیت و حضانت فرزندان را می کند که چون از پیش میان طرفین طلاق توافق صورت گرفته است از این مرحله نیز به سرعت گذر می شود.

مشاوره طلاق توافقی

پیش از اقدام به درخواست طلاق بهتر است مشاوره طلاق توافقی زن و شوهر صورت بگیرد.  زیرا پیش از هر حضوری در دادگاه بهتر است کسب اطلاعات صورت بگیرد تا در حد امکان درخواست شما بدون مشکل و مسئله حل شود. در مشاوره ی طلاق توافقی شما با تمامی جنبه های وضعیت خود آشنا می شوید و بهتر می توانید با توجه به آن اقدام به توافق و طلاق کنید. 

گرفتن و دادن حق طلاق

گاهی زوجه به موجب حق طلاق محضری ، حق طلاق  در عقد نامه ، وکالتنامه در طلاق دارد. طلاق از این راه نیز از سریع ترین راه طلاق محسوب می شود و مدت زمان آن تقریبا به اندازه ی طلاق توافقی است. مزیت این نوع طلاق در عدم نیاز به حضور زوج است. با داشتن این حق طلاق زن میتواند به تنهایی اقدام به گرفتن حکم طلاق کند و در این نوع طلاق نیازی به طی کردن مراحلی همچون داوری یا انجام مشاوره نیست. طلاق گرفتن به وسیله ی حق طلاق از مزیت های خود برخوردار است ولی اگر حق طلاق مشروط باشد زن فقط با رعایت کردن شرط مقرر شده میتواند حکم طلاق را دریافت کند. برای مثال شرط می شود در صورتت بخشش مهریه ، زن حق طلاق دارد. درست است که حق طلاق ممکن است مشروط باشد و طرف طلاق را مجبور به صرف نظر از حقوق خود بکند اما اگر سرعت طلاق برایتان مهم است ، این راه از سریع ترین راه طلاق محسوب می شود.

۲۸ آبان ۰۰ ، ۱۲:۱۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahar at

فیروزدنتال

آیا می دانید وارد کننده اصلی یونیت دندانپزشکی زیگر v1000 در ایران کدام شرکت است ؟

شرکت فیروز طب زمان ( فیروز دنتال ) وارد کننده ی یونیت صندلی های  زیگر فیروز1000 (V1000) می باشد.

مهم ترین عامل انتخاب یونیت دندانپزشکی کدام است؟

از مهم ترین عوامل انتخاب یونیت دندانپزشکی قیمت و کیفیت آن است. یونیت زیگر V1000   این دو ویژگی را دارد و به خوبی می تواند پاسخگوی نیازهای دندانپزشکان و مراجعان آن ها باشد.

همانطور که می دانید  یونیت صندلی زیگر v1000  یا همان  فیروز 1000  یکی از پر طرف دارترین یونیت صندلی ها در بازار تجهیزات دندانپزشکی ایران است که شرکت تجهیزات دندانپزشکی  فیروز طب زمان ( فیروز دنتال )  از سال 1392 این یونیت صندلی را وارد بازار تجهیزات دندانپزشکی ایران کرد و از همان ابتدا مورد استقبال دندانپزشکان گرامی در سرتاسر ایران قرار گرفت و تا به امروز نیز همه روزه به طرف داران این یونیت صندلی افزوده می شود .

اتوکلاو چیست؟

اتوکلاو برمبنای فشار و دما عملیات استریل را انجام می دهد . در این دستگاه از بخار اشباع شده جهت افزایش دما برای استریلیزاسیون وسایل و ابزار دندانپزشکی استفاده می شود . بخار تولید شده در دستگاه اتوکلاو قابلیت این را دارد که عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد .

جهت اطلاع از قیمت اتوکلاو به سایت فیروزدنتال مراجعه کنید

توربین ها

توربین ها ابزار هایی هستند که سرعت بالا وقدرت پایین دارند و برای برداشتن نسج، پوسیدگی و صیقل کاری باتراش روی دندان درحداقل زمان بکارمیروند و آنگل ها ابزارهایی هستند که دارای گشتاور بالا وسرعت پایین بوده و توسط یک موتور کار میکنند. AIR MOTOR که موتور آن با هوا کار میکند و MICRO MOTOR که با برق کار میکند.

۰۳ آبان ۰۰ ، ۱۶:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahar at

تجهیزات دندان پزشکی

هزینه راه اندازی مطب دندانپزشکی :

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

دندانپزشک به درمان بیماری های دهان و دندان ، جلوگیری از پیشرفت این نوع بیماری‌ها و بالابردن میزان بهداشت دهان و دندان می پردازد. البته در سال های اخیر مباحث جدیدی مانند زیبایی دندان وارد حوزه کاری دندانپزشکان شده است. گاهی دندانپزشک بسته به سطح کاری خود ، یک یا چند دستیار دارد.

ویژگی های شغل دندانپزشکی

دندانپزشک باید تمرکز بالا برای مدت طولانی، هماهنگی خوب بین دستها و چشم ها و مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشد. او باید دارای صبر و حوصله زیاد و قدرت بدنی مناسب باشد، گاهی لازم است چند ساعت مداوم روی یک بیمار کار کند.

دندانپزشک باید بتواند به بیماران خود ،به خصوص آنهایی که از دندانپزشکی ترس دارند و همچنین کودکان، آرامش داده و اعتماد و اطمینان آنها را برانگیزد. کنترل درد یکی از مسایل مهم است که دندانپزشک باید بتواند با کمک روش های موجود و مهارت خود ، درد بیمار را کاهش دهد و در صورت لزوم قبل از شروع کار با صبر و لحنی دوستانه، اطلاعات لازم را به بیماران بدهد.

دندانپزشکی رشته ای است که جسم فرد عمل کننده را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه دندانپزشک باید با انجام ورزش های مورد نیاز به تقویت عضلات و سلامت جسمی خود  بپردازد. چون در غیر این صورت عمر کاری دندانپزشک کاهش پیدا می کند و سلامت جسمش نیز دچار مخاطره می شود. چون دندانپزشک در مدت طولانی یک وضعیت یکسان دارد این می تواند به گردن و کتف و کمر او آسیب بزند.

آمالگاماتور چیست ؟

از این دستگاه برای پرکردن دندان از موادی به نام آمالگام استفاده می شود. آمالگام حاوی جیوه، مس، نقره، قلع، سرب و… می باشد. مشکلی که وجود دارد این است که جیوه اگر با مواد دیگر ترکیب شود به سرعت سفت و خشک می گردد به همین دلیل آمالگام به صورت پودر فاقد جیوه وجود دارد و زمانی که دندانپزشک می خواهد از آن استفاده کند باید آن را با جیوه ترکیب کند. برای ترکیب کردن آن و ایجاد خمیری همگن از دستگاه آمالگاماتور استفاده می شود که کار آن مشابه همزن است.

انواع آمالگاماتور

از این دستگاه دو نوع وجود دارد:

  • ترکیبی
  • کپسولی

در نوع ترکیبی پودر آمالگام درون یک محفظه ریخته می شود و درون محفظه دیگر جیوه ریخته می شود. زمانی که دستگاه را روشن می کنیم جیوه و پودر با نسبت 80 درصد پودر و 20 درصد جیوه ترکیب می کند.

کپسولی

نوع دیگری آمالگام وجود دارد که در داخل کپسول های کوچکی قرار دارد. در این کپسول یک پرده نازک قرار دارد که جیوه را از پودر جدا می کند.
این کپسول ها را بر روی آمالگاماتور های مخصوصی که به نام کپسولی شناخته می شود قرار می دهند. این نوع آمالگاماتور نسبت به انواع دیگر دارای کاربرد بیشتری است.

فسفرپلیت چیست ؟

سیستم رادیوگرافی با کاربرد سنسورها همچنان نوع برتر رادیوگرافی های دیجیتال موجود در زمینه‌ی دندانپزشکی هستند .ولی در طول چند سال اخیر نوع دیگری از رادیوگرافی دیجیتال با نام فسفرپلیت جایگاه ویژه ای در دندانپزشکی پیدا کرده است.

به طور کلی تشابه بسیار زیادی بین سیستم‌های فسفرپلیت دندانپزشکی یا PSP و فناوری‌های قدیمی فیلم که نسبت به نور حساسیت داشتند وجود دارد به طوری که تنها به جای فیلم از یک سنسور استفاده می‌شود.

اشعه X پس از تابش به کریستال‌های فسفر این سنسور ، ذخیره شده و بعد از آن به کمک لیزر سیستم PACS خوانده می‌شود و در انتها تصویری به صورت دیجیتال قابل رویت خواهد بود.

به دلیل اینکه سنسورهای فسفرپلیت دندانپزشکی همانند سیستم های DR اولیه پر‌هزینه نیستند و بیمار را در معرض خطر تابش کمتری قرار می‌دهند، نوعی پل ارتباطی بین دستگاه های آنالوگ و دستگاه های دیجیتال به شمار می‌روند.

۰۳ آبان ۰۰ ، ۱۵:۵۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahar at