برقراری ارتباط با دیگران

 

تفاوتی ندارد که مدیر یک کسب و کار باشید یا کارمند، شاغل باشید یا خانه‌دار، جوان باشید یا میانسال، فروشنده باشید یا مشتری، زن باشید یا مرد؛ در هر جایگاه اجتماعی که باشید، اگرمهارت برقراری ارتباط با دیگران را بلد باشید، راحت‌تر خواهید توانست در ذهن اطرافیان تاثیر مثبت گذاشته و به دور از هر مشاجره، به چیزی که می‌خواهید، دست پیدا کنید.

حتما افرادی را دور و برتان می‌شناسید که طوری با دیگران حرف می‌زنند گویی معجزه می‌کنند؛ این قبیل از افراد دایره ارتباطی قوی‌تری دارند و همیشه خدا هم موفق هستند.

برقراری ارتباط با دیگران، چه در محیط‌های شخصی و در محیط‌های کاری، مهارتی آموختنی است. اگر از قانون‌های مشخصی پیروی کنید، حتما شما هم می‌توانید ارتباطی موفق با دیگران برقرار کرده و از مزایای این ارتباطات موفق، بهره‌مند شوید.

 

مدیریت ذهن به چه معناست؟

مدیریت ذهن به معنای جهت‌دهی آگاهانه و هوشیارانه به افکار است. جالب است بدانید هر کدام از ما انسان‌ها، روزانه به صورت متوسط ۵ هزار الی ۷ هزار بار فکر می‌کنیم. عدد بزرگی است و ممکن است به نظر غیرواقعی برسد. ولی کافی است دقت کنید که طی روز، وقتی از خواب بیدار می‌شوید، تا زمان برگشتن دوباره به تخت خواب، چند بار با خودتان صحبت کرده‌اید؟ منظورمان همان صدای پس‌زمینه درونی است که هر لحظه در ذهنتان می‌پیچد و خاموش هم نمی‌شود. این صداهای درونی، همان افکار ما هستند. دامنه گفتگوهای درونی گسترده است و از فکر کردن برای انتخاب وعده‌های غذایی گرفته تا تصمیم‌گیری در مورد استراتژی کسب‌وکار را شامل می‌شود، تقریبا، تک تک این ۷ هزار فکر، در زندگی ما تاثیر می‌گذارند.

به عنوان یک نکته، در نظر داشته باشید: واقعیت زندگی ما، بر مبنای فکرهای ما تعیین می‌شود.

رشد فردی

رشد فردی اصطلاحی است که طی چند سال گذشته، بیش از پیش سر زبان‌ها افتاده و توجه تعداد زیادی از افراد را به خود جلب کرده است. بگذارید یکی از دلایل این محبوبیت را با شما در میان بگذارم. موضوع به ظهور و گسترش اینترنت برمی‌گردد. امروزه جهان به یک دهکده جهانی تبدیل شده و عموم مردم راحت‌تر از گذشته می‌توانند به سخنرانی‌ها و زندگی‌نامه‌های افراد موفق دست پیدا کنند و نکته‌ای که در سخنرانی‌ها و زندگی‌نامه اکثر افراد موفق جهان مشترک است، چیزی نیست جز تمایل به پیشرفت، برنامه‌ریزی و گام برداشتن در مسیر رشد فردی.

اگر بخواهیم رشد فردی را در یک جمله معنا کنیم، باید بگوییم: به فرآیند پیوسته‌ای که باعث می‌شود یک فرد از وضعیت فعلی که دارد، به بهترین خودش تبدیل شود، رشد فردی گفته می‌شود.

افزایش اعتماد به نفس

احتمالا جایی خوانده یا شنیده باشید که اعتماد به نفس یعنی به توانایی‌هایمان اطمینان و ایمان داشته باشیم و برای مثال، مدام با خودمان بگوییم: «من یک نقاش زبردست هستم و می‌توانم با حرکات و ضربه‌های قلم‌مو، مناظر زیبایی را روی بوم نقاشی به تصویر بکشم.»

مشکلی که در این نگرش وجود دارد، این است که تعداد مهارت‌هایی که شما می‌توانید بیاموزید و در انجام دادنشان توانایی فوق‌العاده به دست آورید، اندک است؛ بنابراین اگر احساس اعتماد به نفس درونی‌تان را بر اساس کارهایی که در آن‌ها مهارت دارید، بنا کنید، فقط مواقعی احساس اعتماد به نفس و خودباوری می‌کنید که مشغول انجام آن کار باشید.